Hovedinnhold
Kom i gang
Tarje og Camilla på badet

– Vi var i trygge hender fra start til slutt

Sist oppdatert 11.09.2024
Camilla og Jens Nepper fant drømmeboligen til salgs. Det ble starten på et overraskende sømløst oppussingseventyr.
– Vi har bodd andre steder før, men vi kjøpte dette huset som et blankt lerret. Her kan vi sette vårt preg på boligen, og høyest på prioriteringslisten sto bad, forteller Jens Nepper.
I september 2023 flyttet han og kona, Camilla, inn i drømmeboligen. Den hadde ikke vært pusset opp siden tidlig på nittitallet. Nå hadde de sjansen til å sette sitt preg på deres for-alltid-hjem.
– I takt med at vi kunne bo oss inn og finne ut hvordan vi ville ha ting, begynte vi å tenke på hvordan vårt drømmebad ville sett ut. Dermed kontaktet vi ulike leverandører som kom på befaring, og slik kom vi i kontakt med Bergen Bad og byggmester Tarje Hatlem.
Tarje var svært nøye på befaringen og ekteparet beskriver at han var flink til å lytte da de beskrev sitt drømmebad. Det mener de også reflekterte tilbudet de fikk.
Allerede på befaring nevnte Tarje Steddy, og at hele oppussingprosjektet ville bli prosjektert gjennom steddy.no. Her fikk ekteparet en egen prosjektside sammen med Bergen Bad, hvor alt av kommunikasjon, dokumentasjon og fakturering foregikk.

Det trygge valget

Steddy er Norges nye håndverkstjeneste som bidrar til å forenkle oppussingsprosjektet både for kunde og for håndverker. Kort fortalt får kunde og håndverker en felles prosjektside hvor tilbud, plantegninger, dokumentasjon, fakturering og kommunikasjon ligger. Tjenesten gjør oppussingen både oversiktlig, sømløs og trygg.
– Da vi fikk se hvor enkelt Steddy var bygget opp, og ikke minst hvor oversiktlig og transparent alt virket, så opplevdes det som et veldig trygt valg. Vi fikk tilbudet fra Bergen Bad på plattformen Steddy, og alt vi hadde avtalt sto der. Svart på hvitt, forteller Jens.
Fra paret godkjente tilbudet gikk det raskt frem til oppstart.
– Vi merket at alle som var involvert i vårt bad hadde lest seg opp på prosjektet. Dermed hadde alle en felles forståelse for hva vi ønsket og hvordan det skulle bli. Det opplevdes både trygt og komfortabelt for oss å bruke plattformen.
Nye badet til Tarje og Camilla
Nye badet til Tarje og Camilla
Unknown image
Nye badet til Tarje og Camilla
Nye badet til Tarje og Camilla
Unknown image
Jens beskriver prosessen som både spennende og positiv. Han forklarer at både han og kona Camilla brukte prosjektsiden aktivt hele veien. Fra tilbudet ble godkjent til siste flis var lagt tok det kun tre uker, og badet er nå totalrenovert.
– For min del var det utelukkende positivt å bruke Steddy. Alt vi hadde snakket om lå der til enhver tid. All historikk. Vi slapp mange telefonsamtaler og e-poster.
Han forteller at de hadde løpende kontakt med alle involverte underveis i prosjektet via plattformen.
– Steddy er utrolig intuitivt og enkelt i bruk, legger kona Camilla til, før hun fortsetter:
– Vi er ikke tech-folk. Vi bruker ikke teknologi bare for å bruke det, men dette fungerer uten at du må bruke tid på å sette deg inn i det. Alt er enkelt fra du mottar tilbudet til du betaler den siste fakturaen.
"For min del var det utelukkende positivt å bruke Steddy. Alt vi hadde snakket om lå der til enhver tid"

Hvorfor velge Steddy?

  • Kvalitetsbevisste håndverkere med lang erfaring
  • Profesjonell rådgiving fra fageksperter
  • All kommunikasjon samlet på ett sted
  • Ingen prisoverraskelser
  • Leveransegaranti
Tarje og Camilla i stua

Anbefaler Steddy

Ekteparet har fortsatt rom i huset de skal pusse opp, og de tar det etterhvert som de bor seg inn. Èn ting er de skråsikker på, begge to, og det er at de i hvert fall skal bruke Steddy igjen.
– Alt er utrolig transparent. Alt fra hvilke materialer som er bestilt inn og hvem de har hentet inn anbud fra, dersom de må leie inn ekstern hjelp. Ikke minst så er det transparent når det kommer til økonomien i prosjektet. Det blir ingen overraskelser på slutten, forteller Jens.
Han forteller videre at han ikke er i tvil om å anbefale plattformen videre til andre som går med oppussingsplaner.
– Steddy er en kvalitetssikring. Alle involverte har tilgang til den samme informasjonen og det er vanskelig å få til misforståelser, feil eller avvik. Kvalitetssikring og trygghet er viktig for meg, og at jeg slipper å bruke arbeidstiden min på telefoner og e-poster er en bonus, forteller han.
Slik fungerer Steddy: